דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אמצעי המיגון הנדרשים לביטוח מקיף לרכב 

מאת    [ 16/08/2012 ]

מילים במאמר: 368   [ נצפה 2291 פעמים ]

ביטוח מקיף נועד לתת מענה לשני צרכים עיקריים : נזק לרכב כתוצאה מתאונה (ונזק לאחרים במסגרת ביטוח צד ג' שכלול במקיף) ופיצוי במקרה של גניבת הרכב המבוטח. רכבים מסויימים או רכבים שממוקמים באיזורים מסויימים בארץ, נמצאים בסיכון גבוה לגניבה, מה שגורם לחברות הביטוח להציב תנאי מיגון מיוחדים כחלק מתנאי הפוליסה.

מנעולים

מנעולים להגה, לתיבת ההילוכים או לגלגלים, הם אמצעי מיגון מהדור הישן, שכמעט ולא נמצאים היום בשימוש וגם חברות הביטוח ממעטות לדרוש אותם. המנעולים השונים יכולים להרתיע פורץ או להקשות על פורץ לא מיומן, אך עבור פורץ נחוש ומנוסה מדובר בגורם מעכב בלבד ולא אמצעי שיכול למנוע גניבה.

אימובילייזר וקודנית

שני אמצעי המיגון השכיחים ביותר הם האימובילייזר והקודנית. אימובילייזר הוא מעין התקן מגנטי המורכב לצד ההגה ומזהה צ'יפ שנמצא ברשות בעל הרכב. בלעדיו לא ניתן להניע את הרכב – לא באמצעות מפתח מזוייף ולא באמצעות חיבור חוטי חשמל של מנגנוני ההצתה. קודנית היא יחידה המקובעת אף היא לצד ההגה, המאפשרת הנעה רק לאחר הקשת קוד סודי. כאמור, ברוב המקרים, חברת ביטוח רכב תחייב התקנה של אחד משני האמצעים האלה כתנאי מקדים לרכישת ביטוח מקיף.

אזעקה

במקביל לאימובילייזר או לקודנית, מחייבות רוב החברות בהתקנת אזעקה. מערכת החיישנים של האזעקה מזהה ניסיון לפתוח או להזיז את הרכב כשהוא נעול, כשלבעל הרכב יש שלט שמאפשר כיבוי שלה לטובת פתיחת הרכב לקראת נסיעה. האזעקה הסטנדרטית פועלת על ידי צפצוף רם, שיכול להרתיע גנב שמנסה לפרוץ מתוך יישוב, כיוון שהיא יכולה להזעיק אל הרכב את בעליו או להעיר את תשומת ליבם של תושבים אחרים.

מערכות איתור

רכבים גניבים – כאלה שקל לגנוב או שיש להם ביקוש בקרב גנבי מכוניות, או רכבים שבעליהם גרים באיזורים מועדים לגניבה, בעיקר מעבר לקו הירוק או בצפון ומרכז הנגב, נדרשים לפעמים לשלב ברכב גם מערכת איתור, כמו זו של חברת איתוראן. מערכות האיתור משדרות, באמצעות מערכת לווינית את מיקום הרכב בכל זמן נתון – כך שניתן לעקוב אחר מיקומו אחר שהוכרז עליו כגנוב, לאתר אותו ולפעמים גם לתפוס את הגנב 'על חם'.

כל אחד מאמצעי המיגון הנדרשים על ידי חברות הביטוח מספק מענה הולם על פי רמת הסיכון של הרכב מפני גניבה. המערכות המתקדמות יותר, כמו מערכות האיתור, יקרות ולכן מעלות את סך העלות של ביטוח הרכב – אולם כשמדובר ברכב בסיכון גניבה גבוה, הן מחוייבות המציאות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב